Każdy typ, zawieranej umowy ma swoją specyfikę i uwarunkowania. W transporcie i spedycji powinno się natomiast zwracać szczególną uwagę na formułowane w kontrakcie postanowienia. Jak pokazują bowiem statystyki – zasadniczym problemem reklamacji w transporcie są bowiem źle skonstruowane umowy. Jak temu zaradzić?

Na co należy zwrócić uwagę, konstruując umowę?

Poprawnie sporządzona umowa w branży transportu i spedycji to ta, która odpowiednio zabezpiecza interesy stron. To również kontrakt, który daje możliwość sprawnego dochodzenia ewentualnych roszczeń. Pamiętaj, że w takiej umowie nie wystarczy umówić się na cenę i ramowo oszacować zakres usługi. Wszelkie niedopatrzenia i nieostre sformułowania mogą przysporzyć Ci wielu problemów. Należy przy tym wiedzieć, które ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika nie będą  skuteczne, pomimo uwzględnienia ich w umowie oraz jakie sformułowania niosą za sobą ryzyko sprzeczności z bezwzględnie obowiązującymi postanowieniami konwencji CMR czy też innych aktów prawnych z zakresu transportu.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Oferujemy szeroki wachlarz usług, związanych z tworzeniem i opiniowaniem poszczególnych umów, związanych z branżą w transporcie i spedycji. W ramach tego między innymi:

  • umowa najmu autokaru wraz z obsługą,
  • umowa przewozu międzynarodowego,
  • umowa przewozu,
  • umowa składu,
  • umowa spedycji,
  • umowa o świadczenie usług przewozowych,
  • umowa zakupu pojazdu

Zapraszamy do kontaktu!

Otrzymasz fachową pomoc w takich kwestiach jak:

  • umowa przewozu cmr
  • umowa przewozu i spedycji
  • umowa przewozu kary umowne
  • umowa przewozu międzynarodowego
  • umowa przewozu odpowiedzialność przewoźnika
  • umowa przewozu przedawnienie
  • umowa przewozu podwykonawca
  • umowa przewozu roszczenia
  • umowa spedycji czy przewozu
  • umowa z firmą spedycyjną
  • umowa spedycji odpowiedzialność
  • umowa Schnaider