Każdy typ, zawieranej umowy ma swoją specyfikę i uwarunkowania. W transporcie i spedycji powinno się natomiast zwracać szczególną uwagę na formułowane w kontrakcie postanowienia. Jak pokazują bowiem statystyki – zasadniczym problemem reklamacji w transporcie są bowiem źle skonstruowane umowy. Jak temu zaradzić?
Na co należy zwrócić uwagę, konstruując umowę?
Poprawnie sporządzona umowa w branży transportu i spedycji to ta, która odpowiednio zabezpiecza interesy stron. To również kontrakt, który daje możliwość sprawnego dochodzenia ewentualnych roszczeń. Pamiętaj, że w takiej umowie nie wystarczy umówić się na cenę i ramowo oszacować zakres usługi. Wszelkie niedopatrzenia i nieostre sformułowania mogą przysporzyć Ci wielu problemów. Należy przy tym wiedzieć, które ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika nie będą skuteczne, pomimo uwzględnienia ich w umowie oraz jakie sformułowania niosą za sobą ryzyko sprzeczności z bezwzględnie obowiązującymi postanowieniami konwencji CMR czy też innych aktów prawnych z zakresu transportu.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Oferujemy szeroki wachlarz usług, związanych z tworzeniem i opiniowaniem poszczególnych umów, związanych z branżą w transporcie i spedycji. W ramach tego między innymi:
- umowa najmu autokaru wraz z obsługą,
- umowa przewozu międzynarodowego,
- umowa przewozu,
- umowa składu,
- umowa spedycji,
- umowa o świadczenie usług przewozowych,
- umowa zakupu pojazdu
Zapraszamy do kontaktu!
Otrzymasz fachową pomoc w takich kwestiach jak:
- umowa przewozu cmr
- umowa przewozu i spedycji
- umowa przewozu kary umowne
- umowa przewozu międzynarodowego
- umowa przewozu odpowiedzialność przewoźnika
- umowa przewozu przedawnienie
- umowa przewozu podwykonawca
- umowa przewozu roszczenia
- umowa spedycji czy przewozu
- umowa z firmą spedycyjną
- umowa spedycji odpowiedzialność
- umowa Schnaider